Η καινούργια πραγματικότητα που ζούμε εδώ και ορισμένες εβδομάδες είναι πρωτόγνωρη για όλους μας. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια ιδιαίτερη συνθήκη που ανατρέπει την καθημερινότητα, τον τρόπο ζωής μικρών και μεγάλων. Καλούμαστε να διαχειριστούμε νέα δεδομένα τόσο πρακτικής όσο και συναισθηματικής φύσεως.
Φυσικά ο καθένας από εμάς βιώνει με ένα προσωπικό και μοναδικό τρόπο τα νέα δεδομένα. Ο εγκλεισμός, η κοινωνική απομόνωση, η αβεβαιότητα διαμορφώνουν μια ιδιαίτερη συνθήκη όπου ο καθένας καλείται να ανταπεξέλθει με τον τρόπο που μπορεί.
Τα παιδιά όσο περνά ο καιρός αρχίζουν να διαμορφώνουν όλο και πιο πολλά ερωτήματα για το πώς και το γιατί. Στα περισσότερα από αυτά, οι ενήλικες μπορεί να μην έχουν τις απαντήσεις. Μετά από τις πρώτες εβδομάδες αποχής από το σχολείο, που μπορούν να λογιστούν από εκείνα και ως διακοπές, αρχίζουν σιγά-σιγά να συνειδητοποιούν τη
νέα πραγματικότητα. Οι αντιδράσεις των παιδιών ποικίλλουν όπως και των ενηλίκων. Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε τη σημασία της ομιλίας μέσα στο πλαίσιο της οικογένειας.Οι γονείς είναι σημαντικό να προωθούν το διάλογο, την ανάπτυξη ερωτημάτων από την πλευρά των παιδιών. Παράλληλα μοιάζει βοηθητική και η επικοινωνία με το δάσκαλο της τάξης και τους υπόλοιπους συμμαθητές ανά τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να μη χαθεί η σημασία της ομάδας. Παράλληλα οι γονείς θα μπορούσαν να συνδιαμορφώσουν ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα με τα παιδιά τους στο οποίο να υπάρχουν κάποιες ώρες εργασίας και ώρες διασκέδασης ώστε να μπορούν να δομήσουν μια καθημερινότητα.
Τέλος, χρειάζεται να υπογραμμίσουμε το πόσο σημαντικό είναι ο γονέας να ευνοεί τη συναισθηματική έκφραση των παιδιών, να συναισθάνεται την ψυχοπιεστική συνθήκη που βιώνουν αυτή τη στιγμή τα παιδιά και να μπορεί να γίνει δέκτης μιας γκάμας αντιδράσεων. Ωστόσο μπορεί η συνθήκη αυτή να φέρει στην επιφάνεια κάποιες δυσκολίες κατά την διάρκεια της παρατεταμένης παραμονής στο σπίτι και ενδεχομένως να αφορούν τη σχέση γονιού-παιδιού, τη σχέση μεταξύ των γονέων.
Σε περίπτωση που κάποιος γονέας νιώθει ότι δυσκολεύεται ως προς τη διαχείριση καταστάσεων που ίσως προκύψουν, μπορεί να επικοινωνήσει με το σχολείο (κάθε Παρασκευή 9.00-13.00) ώστε να οριστεί ένα διαδικτυακό ραντεβού με την ψυχολόγο του σχολείου.
Καλή δύναμη!
Αμαντέλα Σωτηροπούλου
Κλινική ψυχολόγος.
Μήνυμα από την ψυχολόγο του σχολείου
28/04/202028/04/2020
0 σχόλια